Поняття "інформаційні технології навчання" виникло у 70-х роках минулого століття і передбачало організацію навчального процесу на базі паперових та плівкових носіїв інформації. Сьогодні інформаційні технології набули нового статусу завдяки бурхливому розвитку комп’ютерної техніки, наслідком якого стало масове застосування персональних комп’ютерів у навчальному процесі. Інформаційна технологія має наступну структуру:
– технічне середовище;
– програмне середовище;
– предметне середовище, яке визначає зміст конкретної науки на рівні навчальної дисципліни;
– методичне середовище, яке передбачає наявність інструкцій, методик застосування, оцінки ефективності тощо.
На сучасному етапі однією із найважливіших задач навчання студентів педагогічних вузів є підготовка майбутніх вчителів до успішного застосування новітніх інформаційних технологій у процесі навчання учнів загальноосвітніх шкіл, зокрема, для організації їх самостійної пізнавальної діяльності. У зв’язку з цим одним з важливих критеріїв професіоналізму сучасного вчителя фізико-математичних дисциплін є його фундаментальна підготовка в області інформатики та інформаційних технологій.
Ні для кого не є секретом, що останнім часом спостерігається тенденція до погіршення якості фізико-математичних знань. А тому підвищення рівня фізико-математичної підготовки можна досягти шляхом покращення методики навчання, зокрема, за рахунок посилення взаємозв’язку з іншими навчальними дисциплінами. Одним із активних напрямів інтенсифікації вивчення фізико-математичних дисциплін є комп’ютеризація навчального процесу та застосування новітніх інформаційних технологій.
Як показують дослідження багатьох вчених, 100% учнів віддають перевагу навчанню із використанням комп’ютера [22]. Цей результат підтвердився і при опитуванні нами учнів 9-11-х класів гуманітарного ліцею-інтернату Вінницького гуманітарно-педагогічного коледжу (75 опитаних). А