навчання у випадках, коли учням надається можливість за допомогою інформаційних технологій представляти результати цікавого для них навчального проекту (мультимедіа-проекту), що виконувався під керівництвом вчителя.

Мультимедіа-проект – це форма організації самостійної пізнавальної діяльності, результатом якої є учнівська інтерактивна комп'ютерна розробка. До її складу можуть бути включені музичне супроводження, відеокліпи, анімація, галереї картин і слайдів, різноманітні бази даних і т. д. Розробку мультимедійного проекту в навчальних цілях можна вести на базі програмного пакету Microsoft Office.

Віртуальний дослідницький центр – це форма організації самостійних досліджень учнів з використанням віртуальних лабораторій, анімацій, інтерактивних моделей фізичних явищ, тощо.

Сьогодні є чимало педагогічно-програмних засобів типу „Віртуальна фізична лабораторія”, розроблених у повній відповідності до діючої програми та традиційного змісту навчання фізики з деяким розширенням. Серед педагогічних можливостей такого роду ППЗ слід відзначити:

1) Можливість самопідготовки учня до виконання лабораторних досліджень;

2) Скорочення часу для підготовки до виконання лабораторних робіт;

3) Формування орієнтовних основ діяльності при виконанні лабораторних досліджень;

4) Самоконтроль результатів діяльності в процесі підготовки і виконання лабораторних досліджень;

5) Надання можливостей отримання інформації про фізичний процес і про кількісні значення фізичних величин, що його характеризують (характер їх зміни) – відеофрагменти;

6) Безпосередня участь учня в процесі виконання лабораторного дослідження – інтерактивні моделі лабораторних робіт.



Конструкторське бюро – це форма організації діяльності учнів, спрямованої на самостійну розробку ними власних моделей природних явищ з використанням фізичних конструкторів.

Спільне ведення учнями тематичного блогу може виступати як вид самостійної пізнавальної діяльності. Блог (англ. blog, від web log, "мережевий журнал чи щоденник подій") – це веб-сайт, головний зміст якого – записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно поповнюються. Блоггер – людина, яка веде блог (автор блогу). Автор блогу регулярно розміщує цікаву для нього інформацію, власні коментарі та спостереження. Зазначимо основні особливості блогів: 

-       нові повідомлення (їх прийнято називати постами) публікуються зверху, тобто відбувається зворотній порядок розміщення записів;

-       на головній сторінці блогу доступні лише останні надходження, решта публікацій доступні при перегляді архіву;

-       запрошення до публікації коментарів розміщується відразу після публікації;

-       задавати тему та ініціювати обговорення можуть тільки власник та автори блогу;

-       можливість об'єднувати зміст декількох авторських блогів на одній сторінці;

-       кожне повідомлення, розміщене в блозі, має свою URL-адресу, за якою можна до нього звернутися

-       можливість редагування за допомогою звичайного веб-оглядача.

У навчальних цілях блог може використовуватись для обміну інформацією між учителем та учнями. Блоги, як інструменти навчання, мають три основні переваги:

-       наявність автора, яким виступає вчитель (як правило, але не обов’язково) і може організовувати процес навчання належним чином;

-       наявність зворотного зв’язку між учасниками навчально-виховного процесу;



87

88