–       Каталоги: www.dmozzy.net.ru – каталог веб-ресурсів за різними тематиками; www.allbest.ru – каталог посилань на освітні сайти. 

–       Інформаційно-довідкові ресурси – сайти, що містять довідкові відомості про конференції, конкурси, семінари, гранти і т.д. Прикладами таких сайтів є:  www.olymp.vinnica.ua – Всеукраїнський центр олімпіад школярів в Інтернеті. Зазвичай публікуються матеріали олімпіад, результати їх проведення та повідомлення щодо проведення нових. Також тут можна подивитись архів матеріалів проведення олімпіад минулих років. Є можливість залишити відгук про сайт в Гостьовій книзі; www.edu.ukrsat.com – сайт благодійної компанії УкрСат „Молоде покоління – у XXI століття”. Містить довідкові відомості для вчителів, учнів, батьків, а також перелік шкіл України, корисні гіперпосилання. 

Тематичні сайти – сайти з певної тематики чи галузі знань. Наприклад, lib.km.ru – хімія (основи предмету та цікаві досліди);  wgeo.ru – географія (країни та міста, материки та океани, населення і природа нашої планети); www.inf777.narod.ru – методичне об’єднання вчителів інформатики;  www.flash.com.ua – все про флеш: уроки, програми, приклади;  www.compdoc.ru – веб-ресурс різноманітної комп’ютерної документації. 

Персональні сайти – сайти окремих осіб, на яких містяться загальні відомості про цих осіб, чим займаються, які мають інтереси та ін. Також на такому сайті можуть міститися різноманітні розробки цієї людини. Такі сайти створюються з метою обміну досвідом з іншими колегами, з метою співпраці, а також для доступу учнів до навчальних матеріалів з предмету, що викладає вчитель. На сайті розміщують розробки уроків, бібліотеку, глосарій чи словник термінів, журнал оцінок. Також може бути сторінка для батьків та організаційної роботи. Наприклад, www.vasromanter.narod.ru – сайт Васильчика Романа Миколайовича, вчителя інформатики, на якому розміщено його розробки, роботи учнів, софт, фото-галерея і багато іншого.

Портал – один із найефективніших способів накопичення великих обсягів інформаційних ресурсів. Якщо сайт – це місце в Інтернеті, де фізично розміщуються матеріали, то портал – це сайт, який виконує роль відправної



точки по таких сайтах. Портал має власну систему пошуку, базу даних веб-сайтів, які знаходяться в каталозі та інші корисні сервіси для користувачів. Наприклад, www.osvita.org.ua – освітній портал. Має велику кількість посилань на різні теми присячені освіті – це і перелік ВНЗ України, новини освіти та науки, статті з питань освіти, реферати, курсові, навчальні курси. Відомості для абітурієнтів, студентів. Ресурси з дистанційної освіти. Всі бажаючі обговорити проблеми освіти мають можливість скористатися послугами Форуму. www.klyaksa.net – інформаційно–освітній портал для вчителів інформатки;  www.edu.vn.ua – освітній портал фізико-математичної гімназії №17 м. Вінниці;  www.school.holm.ru – портал "Шкільний світ".

Засоби спілкування – телеконференції, чати, форуми, методичні об’єднання вчителів служать для обміну думками, відомостями, співпраці з колегами інших регіонів. Наприклад, vinmatcaf.com/forum – форум кафедри математики та інформатики ВДПУ імені М.М. Коцюбинського;   www.ki.ifmion.npu.edu.ua/forum – форум кафедри інформатики НПУ імені М.П. Драгоманова.

У кожному конкретному випадку можна вибирати необхідний ресурс і швидко здійснювати його пошук за допомогою даної класифікації. Наприклад, при пошуку типової навчальної програми з інформатики вчитель користується офіційними ресурсами або ресурсами навчальних закладів, які можуть містити відповідний матеріал. При пошуку учнем або студентом певного визначення чи поняття можна скористатися таким типом ресурсу, як довідковий (енциклопедія, словник, каталог). Користуючись класифікацією, можна цілеспрямовано здійснювати пошук потрібного ресурсу у веб-просторі мережі Інтернет, не витрачаючи зайвого часу на безсистемний пошук.

Для з’ясування ролі Інтернет і, зокрема, освітніх сайтів у самостійній пізнавальній діяльності учнів і майбутніх учителів нами було проведено опитування 100 студентів 4-х курсів математичних спеціальностей Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського та 75



81

82